DANSENDE OUDENBOSSCHE OUDEREN ZITTEN NIET ACHTER DE GERANIUMS

Iedereen kan dansen, alleen doen we het eigenlijk steeds minder naarmate we ouder worden. Er wordt gedanst op de foxtrot, Engelse wals, Weense wals, chachacha en andere stijldansen. Bekende nummers uit de zestiger en zeventiger jaren komen voorbij met ook b.v. de twist en de disco. En voor de liefhebbers is er o.a. de hucklebuck. Ook zonder een vaste partner kan iedereen dus meedoen.

Het is algemeen bekend dat bewegen voor ouderen belangrijk is en dat dansen daarvoor, om een groot aantal redenen, een heel goede keuze is. Zo versterkt dansen de botten en gaat het daarom osteoporose tegen. Het zorgt voor een betere balans. (Denk hierbij aan het voorkomen van ongelukkige valpartijen.) Het stimuleert het geheugen en helpt mee om het hart sterker te maken.

Een ander belangrijk aspect is het samenzijn op de dansmiddag. Nieuwe vriendschappen ontstaan en het is dus een goede remedie tegen eenzaamheid.

Wij hopen dat zoveel mogelijk leden naar deze dansmiddagen zullen komen. De geraniums kunnen wel een middagje zonder u!

De dansmiddagen vinden plaats op de laatste woensdag van de maand. De zaal is open vanaf 13.30 uur. Voor leden is de middag gratis. Indien u een introducé mee wil brengen kan dat.De kosten voor de introducé zijn € 2,50.